عکاسی با فلاش

آموزش عکاسی با فلاش

4/5 - (1 امتیاز)

عکاسی با فلاش اجتناب ناپذیر است، و دلیل آن نیز عمدتا کار با رنگ های می باشد که فلاش باعث بهبود آن می شود. اما برای استفاده از فلاش های داخلی و یا خارجی و درک بهتر کاربرد آنها باید نکاتی را بدانید و آنها را رعایت کنید تا بتوان تصویربرداری بهتری را داشته باشید. برخلاف تصور بسیاری از افراد مبتدی از فلاش تنها برای براق کردن تصاویر استفاده نمی شود. با استفاده از فلش می توان خلق و خو را تنظیم کرد و به عناصر تصویر تاکید داشت و همچنین جلوه های ویژه برای تصویر ایجاد کرد. در این مقاله به شما تکنیک هایی را آموزش می دهیم که می توانید با استفاده از آنها عکاسی با فلاش خود را بهبود ببخشید.

تبدیل شدن به یک عکاس ماهر مستلزم  توانایی عکسبرداری در هر نوع سناریویی با شرایط مختلف نورپردازی می باشد. از این رو نیاز است تا عکاسان دانش استفاده از فلش را نیز داشته باشند به همین منظور در ادامه برخی از تکنیک ها را برای شما ذکر کرده ایم که شاید برخی از آنها را قبلا شنیده و یا از آن استفاده کرده باشید. برای برخی از این موارد می توانید از چراغ داخلی دوربین نیز استفاده کنید، اما برای داشتن آزادی عمل بهتر است از فلاش های اکسترنال استفاده کنید.

نحوه استفاده از نور در عکاسی با فلاش

آموزش عکاسی با فلاش

یکی از موارد مهمی که عکاسان مشتاق باید در مورد آن بدانند این است که نشان دادن نور فلاش به صورت مستقیم به سوژه اصلا کار جالبی نیست. از این گذشته هیچ کس نمی خواهد در عکس های خود نوری خشن، تخت، روشن و همراه با سایه های شدید را مشاهده کند. نکته اصلی در اینجا استفاده از نور فلاش به صورت غیر مستقیم و با استفاده از یک سطح دیگر است. این بدان معناست که فلش خود را در جایی دیگر مانند ژل های رنگی، صفحه های خنثی و یا رفلکتور برای ایجاد یک منبع نور بزرگتر و نرم کردم نور استفاده کنید.

پخش کردن نور فلاش

تکنیک دیگر برای ایجاد نوردهی جذابتر، پخش نور است که از فلاش شما انجام می گیرد. مانند استفاده از دیفیوزر که اندازه منطقه فلاش را بزرگتر می کند تا نور نرم تر و یکنواخت تری را برای تصویر به وجود می آورد. دیفیوزر های پاپ آپ در حال حاضر از گذینه های خوب می باشند و همچنین برای افراد حرفه ای دیفیوزر های دارای ضاحر نرم افزاری یا tupperware نیز وجود دارند که هر دو برای گسترش پوشش فلاش حتی در هنگام هدایت آن به سمت سوژه بهنه شده اند.

استفاده از نور محیط

تکنیک های نوردهی با استفاده از فلش

شما می توانید به راحتی با استفاده از فلاش دوربین برای سوژه خود نور مناسب را فراهم کنید، اما این کار همیشه بهترین نتایج عکاسی را فراهم نمی کند. معمولا هنگامی که بر روی روشنایی سوژه تمرکز می کنید پس زمینه را به طور کلی از بین می برید. Manual Exposure Mode به شما این امکان را می دهد تا در ابتدا پس زمینه خود را افشا کنید و بعد فوکوس را انجام دهید. انتظار می رود این کار سوژه شما را خنثی کند اما پس از آن می توانید از قدرت مناسب فلش برای جبران نوردهی استفاده کنید و سوژه خود را به خوبی نمایش دهید.

عکاسی با فلاش با استفاده از ژل های رنگی

عکاسی با فلاش به کمک ژل های رنگی

استفاده از ژل های رنگی، راهی مناسب برای اضافه کردن علاقه و رنگ به تصویر شما است. آنها می توانند به فلاش شما متصل شوند تا رنگ خاصی را برای تصویر فراهم کنند. گذشته از تولید جلوه های خلاقانه از این محصولات برای هماهنگ کردن نور فلاش با محیط استفاده می شود. معمولا چراغ ها دمای نوری متفاوتی در مقایسه با فلاش ها دارند.

فروش انواع فلاش دوربین با قیمت مناسب در این بخش از وب سایت دی جی 24.

بدون تطبیق دادن دمای نور تصویر شما غیر طبیعی به نظر می رسد و احتمالا هر بیننده ای متوجه این میشود که شما از یک فلاش برای عکاسی استفاده کرده اید. برای برطرف کردن این مشکل می توانید تراز سفیدی را بر روی خودکار یا تنگستن قرار دهید و سپس با اضافه کردن یک فیلتر با دمای رنگی نارنجی بر روی فلاش اصلاح رنگی خود را انجام دهید.

استفاده از فناوری TTL برای عکاسی با فلاش

تکنیک های عکاسی با فلاش

استفاده از حالت TTL (Through-The-Lens) واحد فلاش شما باعث می شود عکسبرداری در هنگامی که شرایط روشنایی محیط در حال تغییر است بسیار ساده شود. در صورت فعال بودن این حالت فلاش به سرعت با دوربین رابطه برقرار می کند و در این صورت وضعیت روشنایی فعلی و فاصله بین فلش و موضوع را بررسی و می کند تا قدت فلاش مورد نیاز برای روشنایی صحنه را اندازه گیری کند. این حالت باعث میشود تا تقریبا در هر شرایطی عکاسی ایده عالی داشته باشید همچنین در کنار تکنیک های دیگر قابل استفاده است.

همگام سازی با سرعت بالا را فعال کنید

آموزش عکاسی با استفاده از فلاش

ممکن است زمان هایی وجود داشته باشید که بخواهید از فلش خود با سرعت شاتر سریع استفاده کنید و حرکت را متوقف کنید و در هنگام عکسبرداری در عکس را از نور پر کنید. این قابلیت با نام High-Speed Flash Sync در دوربین های دیجیتال وجود دارد که فلاش در ارتباط با دوربین شما باقی می ماند. رفتن به سرعت شاتر های 1/125 یا 1/250 بسته به مدل دوربین شما به لطف کرکره ای که مانع از قرار گرفتن درمعرض سنسور تصویر در میانه می شود، قسمت های زیادی از رنگ سیاه را در تصاویر خود باقی می گذارد. به زبان ساده با قرار دادن دوربین بر روی این حالت فلاش در مدت طولانی تر و در لحظه ای دقیق تر که سنسور کاملا در معرض نور است روشن می شود.

عکاسی با چند فلاش را امتحان کنید

برای یک اثر نوری سه بعدی می تواند از بیش از یک فلاش استفاده کنید. البته همگام کردن چندین فلش با یکدیگر نیاز به دانش فنی دارد و باید این کار را به صورت بی سیم و با استفاده از ریموت های کنترل انجام دهید. در این حالت می توانید از چندین چراغ برای ایجاد سایه، هایلایت و یا روشنایی استفاده کنید. به هر حال استفاده از چندین مرکز نوری بسیار بهتر از استفاده از یک مرکز می باشد. البته باید توجه داشته باشید که این فلاش ها را به خوبی با دوربین خود سینک کنید و تا عکاسی بی عیبی را داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *