راهنمای خرید دوربین دست دوم

راهنمای خرید دوربین دست دوم

5/5 - (1 امتیاز)

عکاسی هنری جذاب است و بسیاری حتی برای تجربه آن هم که شده دوست دارند یک دوربین را در دست گرفته و یک لنز را روی آن نصب کنند و در سبک های مختلف عکاسی را تجربه کنند اما گاهی قیمت بسیار بالای دوربین های حرفه ای بازار سبب از بین رفتن انگیزه برخی شده و آن ها را از خرید دوربین های عکاسی بدون اینه و یا دی اس ال آر منصرف می کند برخی نیز اقدام به خرید دوربین های عکاسی دست دوم می کنند. در حین خرید یک دوربین دست دوم اما باید حسابی مراقب باشید تا پول خود را صرف یک محصول آسیب دیده نکنید در ادامه این ” راهنمای خرید دوربین دست دوم ” به شما نکاتی مهم را در رابطه با این موضوع عنوان خواهیم کرد تا بهتر و هوشمندانه تر پول خود را صرف کنید.

چرا دوربین دست دوم بخریم ؟

اصلی ترین دلیلی که افراد به سراغ خرید دوربین ها و در کل محصولات الکترونیکی دست دوم می روند گران قیمت بودن دوربین های جدید و نوی بازار است و مثلا دوربین مدل ایکس در صورتی که دست دوم تهیه شود می تواند حد اقل 20 درصد تا حتی شاید 50 درصد قیمت به نفع خریدار باشد. دوم اینکه دوربین هایی که کمی از عرضه ان ها گزشته باشد و دیگر توسط کمپانی تولید نشوند دیگر به صورت نو در بازار و فروشگاه های اینترنتی پیدا نمی شوند و اگر واقعا کسی بخواهد یکی از آن ها را به هر دلیلی بخرد باید نمونه های دست دوم را پیدا کند.

چرا دوربین دست دوم بخریم ؟

برخی از افراد نسبت به خرید تجهیزاتی نظیر دوربین و یا لنز دست دوم بدبین هستند و برخی هرگز حاضر نیستند که بودجه خود را صرف آن ها کنند و معتقدند که به احتمال زیاد پول خود را در صورت اینکار دور انداخته اند که تا حدی حق با این دوستان است و شما در صورت عدم رعایت یک سری نکات در هنگام خرید دوربین های بدون آینه یا DSLR دست دو احتمال زیاد با مشکلات عدیده و روبه رو خواهید شد و واقعا بودجه تان را هدر می دهید. اما در صورتی که یک دوربینی که تنها استفاده شده باشد و آسیب ندیده باشد را از یک فروشنده معتبر و منصف خریداری کنید با این مشکلات رو به رو نخواهید شد. قیمت دوربین بدون آینه را در اینجا بررسی کنید.

پس باید بدانید که چگونه باید دوربین دست دومتان را انتخاب کنید.

راهنمای کامل و جامع خرید دوربین دست دوم

در ابتدا اولین فاکتوری که باید به خوبی آن را بررسی کنید ظاهر دوربین است. یک دوربین که به خوبی از آن نگهداری شده است و عکاس با انضباط زیادی ان را استفاده می کرده است خط و خشی روی بدنه اش ندارد و یا خیلی کم دارد دکمه ها و ..به درستی کار می کنند و صفحه نمایش دوربین عاری از هر گونه خش است. ضربه های محکمی که به دوربین وارد می شوند ممکن است جا و نشانی که کاملا مشهود باشد از خود به جای نگذارند و بهتر است فرایند بررسی بدنه را با دقت زیادی انجام دهید.

راهنمای کامل و جامع خرید دوربین دست دوم

راهنمای خرید لنز دست دوم را هم در این بخش سایت بخوانید | تمام نکاتی که باید در حین خرید یک لنز دست دوم بدانید

از طرفی اگر دوربین در گارد های مخصوص استفاده شده باشد شما می توانید با اطمینان بیشتری آن را خریداری کنید چرا که گارد ها بسیاری از ضربات و ..را به خود گرفته و دوربین به خوبی و بدون آسیب باقی می ماند. نظافت دوربین نیز بسیار مهم است یک دوربین که درز های آن جرم گرفته باشند و کثیف شده باشند نشان دهنده این است که عکاس آن را به خوبی تمیز نمی کرده است و احتمال زیادی وجود دارد که دکمه ها و حتی بخش های مهم تر مثل سنسور به خاطر کثیفی و جرم کار نکنند. پس در ابتدا ظاهر کار را به خوبی بررسی کنید.

شاتر دوربین های دست دوم

پس از اینکه دوربین مد نظر از آزمون کیفیت بدنه خارج شد باید بخش ها و قطعات و عملکرد های مختلف آن مورد بررسی قرار گیرند و پیشنهاد می کنیم در ابتدا شاتر را تست کنید. در دوربین های DSLR شاتر به صورت مکانیکی کار می کند و در صورتی که زیاد از حد کار کرد باشد و خیلی از عمر دوربین گزشته باشد ممکن است به خوبی گزشته کار نکند در ضمن از آن جا که عملکرد شاتر مکانیکی است ممکن است کوچک ترین ضربه ها نیز اختلالی در عملکرد ان ایجاد کرده باشند. فروش ویژه دوربین DSLR در دی جی 24

شاتر دوربین های دست دوم

پس حتما چندین عکس در حالات مختلف با دوربین بگرید و سرعت شاتر را در لول های متنوع چک کنید. اگر دقت کرده باشید می دانید که بسیاری از تولید کنندگان دوربین های عکاسی عمر مفید شاتر را روی جعبه های آن ها می نویسند و شما می توانید از طریق وب سایت ها و یا اطلاعات خود دوربین عکاسی بدانید که تا آن لحظه چند شات تصویر گرفته است اگرچه داده ها می توانند دستخوش تغییر شوند.

حسگر دوربین های دست دوم

سنسور دوربین را می توان مهم ترین بخش آن به حساب آورد پس می توان گفت که در صورت وجود کوچک ترین ایراد در این قسمت دوربین شما عملکرد بسیار بدی را خواهد داشت و یا اصلا قادر به عکاسی نخواهد بود. برای تست سنسور می توانید دیافراگم را تا آخر باز کنید و از یک صفحه سفید با نورپردازی قوی عکسی بگیرید و آن را در کامپیوتر بررسی کنید. پیکسل های سوخته در این تست خود را نشان میدهند. در ضمن سفید بودن پرده جلویی تمیز یا کثف بودن و وجود گرد غبار در جلوی سنسور را نشان خواهد داد.

نمایشگر

صفحه نمایش هم بخش مهمی است که شما از طزیق آن تنظیمات را اعمال می کنید و یا از آن برای فیلمبرداری عکاسی و سلفی ها استفاده می کنید در دروبین هایی که نمایشگر تاچ دارند بهتر است نقطه به نقطه نمایشگر را بررسی کنید و از سالم بودن لمس آن مطمئن شوید از طرفی کیفیت رنگ نمایشگر را هم بررسی کنید.

نمایشگر

سایر بخش هایی که باید حتما در روند خرید یک دوربین دست دوم تست شوند شامل :

  • جای رم
  • پورت یو اس بی
  • اچ دی ام ای
  • میکروفون
  • پورت هدفون
  • قابلیت بی سیم و وای فای
  • فیلمبرداری دوربین با سرعت های مختلف
  • فلاش دوربین
  • مانت دوربین را با لنز های متنوع تست کنید.
  • دکمه ها
  • فوکوس خودکار حتما بررسی شود

جمع بندی

در این راهنمای خرید دوربین دست دوم سعی کردیم مهم ترین نکاتی که باید در حین انتخاب یک دوربین DSLR  یا بدون اینه دست دوم رعایت کنید را به شما عزیزان گوشزد کنیم. بهتر است فروشنده معتبری را انتخاب کنید که حد اقل یک هفته به شما مهلت تست محصول را بدهد و از طرفی ضمانتی مبنی بر سالم بودن دوربین را به شما ارائه دهد. فروشده هایی که در این زمینه اعتبار دارند ایراد های احتمالی دوربین را به شما می گویند و مجوز فروش رسمی دارند و علاوه بر وب سایت یک فروشگاه فیزیکی نیز برای ارائه خدمات به شما خواهند داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *